پشتیبانی چاپخانا
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
در دنیای رقابتی امروز، صاحبان کسبوکار برای معرفی محصولات یا خدمات، افزایش فروش و برندینگ از انواع روشهای تبلیغاتی استفاده میکنند. تبلیغات به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام میگردد. بدین ترتیب میتوان، استفاده از شبکههای اجتماعی (تلگرام/ اینستاگرام)، تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل، رپورتاژ آگهی و … را به عنوان انواع روشهای تبلیغات آنلاین و همچنین تبلیغات در روزنامهها یا مجلات عمومی و تخصصی، تبلیغات محیطی (بیلبوردهای داخل و خارج از شهر)، تبلیغات در تلویزیون و … را به عنوان انواع روشهای تبلیغات آفلاین ذکر کرد. در ادامه درباره ی اینکه تراکت چیست بیشتر خواهیم خواند.
روشهای ذکر شده دارای مزایا و معایبی نیز هستند، به عنوان مثال استفاده ازتبلیغات آنلاین به صاحبان کسبوکار کمک میکند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب شبکههای اجتماعی و سایت خود کنند و همچنین استفاده از تبلیغات آفلاین باعث میشود محصولات یا خدمات در سطح گستردهتری معرفی شوند، اما معایبی نیز وجود دارد که بهتر است حتما در نظر گرفته شود، یکی از این معایب هزینه زیاد این نوع تبلیغات برای صاحبان کسبوکارهاست. همچنین علاوه بر هزینه زیاد، تبلیغات در این رسانهها برای مخاطبان آنها میباشد نه برای مخاطبان شما.
"چاپخانا" میخواهد شما را با تراکت تبلیغاتی و مزایای مهم آن که یکی از روشهای تبلیغات چاپی و کم هزینهترین و پرکاربردترین روش تبلیغاتی است، آشنا کند.
تراکت چیست؟ تراکت تبلیغاتی به برگه چاپی و قابل لمسی گفته میشود که صاحبان کسبوکار برای معرفی محصولات یا خدمات خود، یا اعلام رویداد یا نمایشگاهی که در آن شرکت کردهاند از آن استفاده میکنند. فرقی نمیکند که صاحب یک کسبوکار کوچک یا بزرگی باشید، شما میتوانید با استفاده از چاپ تراکت پیام تبلیغاتی خود را مستقیماً به دست مخاطبان اصلی برسانید.
ما در این مقاله میخواهیم به 6 مزیت مهم استفاده از تراکت اشاره کنیم:
استفاده از تراکت یکی از بهترین روشهای تبلیغات چاپی برای رساندن پیام شما به مخاطبان است. مخاطبان علاقه دارند تا محتوایی که نیازشان را برطرف میکند را مطالعه کنند. شما میتوانید با استفاده از یک جمله کوتاه تبلیغاتی، پیام خود را به مخاطبان اصلی خود برسانید.
شما میتوانید با نوشتن یک پیام کوتاه تبلیغاتی بر روی تراکت محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید. همچنین با قراردادن شماره تماس، آدرس شرکت، آدرس سایت و حتی آدرس شبکههای اجتماعی از مخاطبان خود بخواهید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شما در ارتباط باشند.
ملموس و قابل مشاهده بودن، یکی از مزایای مورد استفاده تراکت است. زیرا شما مطمئن میشوید که پیامتان مستقیماَ به دست مخاطبان میرسد. استفاده از خلاقیت، نوع و جنس کاغذ از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر تراکت از جنس مناسب، کاغذ مناسب و خلاقیت خوبی برخوردار باشد، تاثیر فوق العادهای در ذهن مخاطبان خواهد گذاشت.
همانطور که اشاره شد، روشهای پرهزینه تبلیغاتی دیگری وجود دارند که مخاطب اصلی را مورد هدف قرار نمیدهند. چاپ تراکت هزینههای تبلیغاتی را به شدت کاهش میدهد و جزء تاثیرگذارترین روشهای تبلیغاتی است که با پرداخت هزینههای کمتر، پیام شما را به مخاطبان اصلی میرساند.
زمانی که در نمایشگاه یا رویدادی شرکت کرده باشید با ارائه تراکت به مخاطبان در همان لحظه میتوانید، پیغام تبلیغاتی خود را مستقیماً به دست آنها برسانید. از طرفی میتوان با قراردادن QR Code یا کد تخفیف بر روی “تراکت” مخاطبان را ترغیب کرد تا از تخفیف محصولات یا خدمات استفاده کنند.
کسبوکارهای کوچک محلی مانند: آرایشگاهها، رستورانها، سوپرمارکتها و … که بر پایه ارائه مستقیم کالا یا خدمات استوارهستند و مخاطبان اصلی آنها ساکنین محل میباشند، ازطریق “تراکتهای تبلیغاتی” میتوانند محصولات یا خدمات خود را در سطح آن محل معرفی کنند.
استفاده از تراکت باعث معرفی کسبوکارها، افزایش فروش و برندینگ میشود. چگونگی توزیع و رساندن تراکت به دست مخاطبان از اهمیت ویژهای برخوردار است. تراکتهای تبلیغاتی با چندین روش متفاوت به دست مخاطبان میرسد، که میتوان به انواع روشهای توزیع آن به شرح ذیل اشاره کرد:
همانطور که در این مقاله اشاره کردیم استفاده از تراکت یکی از روشهای موثر تبلیغات چاپی است. کم هزینه بودن و کم حجم بودن تراکت باعث میشود تا شما بتوانید محصولات یا خدمات خود را به بهترین شیوه تبلیغ کنید. استفاده از تراکت علاوه بر انتقال پیام شما به مخاطبان اصلی میتواند با طراحی جذاب تاثیرگذاری پیام شما را چند برابرکند.