روش های پخش تراکت
19 آذر 1402تراکت نوعی تبلیغ کاغذی است که در تیراژ بالا چاپ میشود. در اصل میتوان گفت که هدف از چاپ تراکت، توزیع گسترده در بین مردم است. تراکتها، ما را در جریان رویدادها و اتفاقات خاصی نظیر حراج، افتتاحیه، سمینار، فروش محصولات خاص و …. قرار میدهند. این شیوهی تبلیغاتی با اثرگذاری آنی بر روی مخاطب یا مشتری بالقوه میتواند فروش محصول یا خدمات ما را به صورت چشمگیری افزایش دهد. در این مقاله، شما را با روشهای مختلف پخش تراکت آشنا میکنیم.
۱- پخش تراکت در معابر و گذرگاههای اصلی
شاید این روش یکی از متداولترین شیوههای پخش تراکت باشد؛ به این صورت که پخشکنندهی تراکت در یکی از معابر پر رفت و آمد میایستد و اوراق را به رهگذران میدهد. این روش زمانی کاربرد دارد که محصول یا خدماتی که قصد معرفی آن را داریم مورد نیاز همه یا اکثریت عموم مردم باشد و ما جامعه هدف خاصی نداشته باشیم. به طور مثال فروشگاهها و رستورانها از جمله مشاغلی هستند که از این روش برای آنها استفاده میشود.
2- پخش تراکت به درب منازل
در این روش، تراکت پخشکن به صورت مویرگی در منطقه یا محلهی مورد نظر، تراکتها را منزل به منزل پخش میکند. بدین ترتیب، جامعه هدف ما بسیار گسترده خواهد بود. این شیوه برای فروشگاهها و مشاغل محلی مانند سوپرمارکتها، شرکتهای خدمات نظافتی و رستورانها کاربرد فراوانی دارد.
3- چسباندن تراکت در معابر و یا درب منازل
در این روش به وسیلهی چسبهای کاغذی تراکتها را به صورت تک تک بر روی دیوار معابر و یا منازل مسکونی میچسبانیم تا رهگذران و ساکنین در صورت نیاز بتوانند تراکت را از دیوار جدا کرده و از آن جهت تماس یا مراجعه به ما استفاده کنند. بدیهی است که ما با این کار از تراکتهای کمتری استفاده کرده و میتوانیم در هزینهها صرفهجویی کنیم. همچنین با صرف اندکی خلاقیت میتوانیم تعدادی شماره تلفن پرفراژ شده زیر تراکت قرار دهیم تا افراد آن را جدا کرده و با ما تماس بگیرند.
4- نصب تراکت در مکانهای مجاز
شهرداری محلهای خاصی را برای نصب تراکت و پوستر برای شهروندان در نظر گرفته است. این فضا معمولا در محلهای پر رفت و آمد قرار دارد و جایگاه مناسبی برای نصب تراکت میباشد. بنابراین با نصب تراکت در محلهای مناسب میتوانیم ضمن تبلیغات و اطلاع رسانی به عموم مردم، از تراکت خود در مقابل گم شدن، آسیب دیدن و به هدر رفتن محافظت کنیم.
5- پخش تراکت بر روی شیشه خودرو
ممکن است با این صحنه مواجه شده باشید که به هنگام سوار شدن خودروی خود در زیر برف پاک کن آن برگهای قرار داده شده باشد و یا به هنگام رانندگی در ترافیک و توقف پشت چراغ قرمز، فردی تراکتی را به شما بدهد. هر دوی این موارد از جمله نمونههای پخش تراکت به صورت خودرو به خودرو است که به طور معمول توجه شما را میتواند به خود جلب کند. این روش از پخش تراکت بسیار متداول و کارآمد است.
6- پخش تراکت در واحدهای تجاری و یا شرکتها
این شیوه، از لحاظ نحوهی پخش، مانند پخش منزل به منزل است. با این تفاوت که جامعهی هدف ما کمی کوچکتر بوده و فقط شرکتها و واحدهای تجاری را شامل میشود. این روش بیشتر برای مشاغلی کاربرد دارد که کارهای خدماتی انجام میدهند؛ مانند شرکتهای حسابداری، شرکتهای نظافتی و همچنین آشپزخانههای تهیه غذا و رستورانها. روشهایی که در بالا ذکر شد از مهمترین روشهای پخش تراکت هستند. با انتخاب مناسب و صحیح هرکدام از آنها میتوانید موجب بهبود بازاریابی و در نهایت رونق بیشتر کسب و کار خود گردید. البته لازم به ذکر است همان گونه که انتخاب روش مناسب جهت پخش تراکت مهم میباشد نحوه طراحی تراکت و چاپ با کیفیت آن نیز در جذب مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است.
در این میان مجموعه "چاپ خانا" به عنوان یک مجموعه پیشرو در عرصه چاپ و طراحی آنلاین محصولات چاپی، با برخورداری از دستگاههای چاپ افست و دیجیتال بهروز، افراد متخصص و سیستم هوشمند ثبت سفارش آنلاین، برای مشتریان عزیز خود بستری را تحت عنوان ابزار طراحی آنلاین "چاپ خانا"فراهم کرده است تا به سادگی بتوانند محصولات چاپی مختلفی همچون تراکت، سربرگ، کارت ویزیت، کارت دعوت و پستال و … را بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت آنلاین طراحی و چاپ کنند. به بیان سادهتر در این نرم افزار آنلاین شما میتوانید طرح مورد نظر خود را از میان طرحهای بسیار متنوع و جذاب و رایگان انتخاب کرده و پس از ویرایش آن مطابق با اطلاعات شخصی، طرح شخصیسازی شده را از همان محیط آنلاین برای چاپ با کیفیت توسط این مجموعه ارسال کنید و در پایان محصول چاپ شده خود را در آدرس مورد نظر تحویل بگیرید.