نکات موثر در طراحی تراکت
16 آذر 1402جهان پر از سر و صدای بازاریابی است و پیدا کردن راهی برای توجه مخاطبان هدف، همیشه آسان نیست. تراکت یکی از راه های بازاریابی است که به خوبی توجه مشتری را جلب می کند. شاید شما یک صاحب کسب و کار هستید و نمی خواهید تلاش های بازاریابی خود را برای رسیدن به سطل بازیافت انجام دهید پس نکات طلایی در طراحی تراکت را فرا گیرید و هرگز فراموش نکنید. برای رسیدن به نتیجه مناسب هرگز عجله نکنید، سعی کنید با برنامه ریزی پیش روید و برای رسیدن به هدف، به تبلیغات خود پایبند باشید. در این مقاله به نکات کلیدی در طراحی تراکت می پردازیم.
سعی کنید زمان طراحی نکات زیر را رعایت کنید.
از فونت خوانا و مناسب استفاده کنید
اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ارائه شده در تراکت شما به راحتی قابل خواندن است. به یاد داشته باشید که هدف از آگهی، انتقال اطلاعات به مخاطبان هدف می باشد. به عنوان یک قاعده کلی توصیه می شود که انتخاب فونت را در طراحی خود محدود کنید. انتخاب یک یا دو نوع فونت نتیجه ای حرفه ای را تضمین می کند.
مهم ترین بخش متن بر روی تراکت شما شاید یک عنوان، رویداد، نام شرکت، شعار تبلیغاتی یا تخفیف باشد که باید به طور کلی بزرگترین اندازه فونت باشد و یا بیشترین وزن بصری را داشته باشد.
عکس جذاب انتخاب کنید
تصاویر زیبا و با کیفیت یک راه فوق العاده عالی برای جلب توجه مشتری است و به شما این اطمینان را می دهد که مردم تراکت شما را بردارند و مطالعه کنند.
یک هدف روشن برای آگهی داشته باشید
اندازه و شکل آگهی را مشخص کنید. داشتن یک هدف و استراتژی روشن نیز به شما کمک خواهد کرد تا مسیر درست را طی کنید.
هر طراحی یک هدف یا پیام خاص دارد. شاید شما در حال باز کردن یک کسب و کار کوچک هستید و می خواهید آن را تبلیغ کنید. هدف اصلی را واضح بیان کنید. تماشاگران را مجبور نکنید تا پیام اصلی آگهی شما را پیدا کنند.
رنگ را در نظر بگیرید
هیچ چیز توجه ما را مانند یک رنگ جذاب جلب نمی کند. رنگ احساسات ما را درگیر می کند، به همین دلیل است که شما باید از این توانایی استفاده کنید تا طراحی تراکت شما بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی حس گرما، انرژی و هیجان ر ا نشان می دهد. در حالی که رنگ های سرد مانند آبی و سبز ،آرامش بخش، الهام گرفته از طبیعت و محافظه کار هستند. از این ویژگی ها برای افزایش پیام تراکت استفاده کنید.
نقطه کانونی ایجاد کنید
هر طراحی نیاز به یک نقطه کانونی دارد. نقطه کانونی می تواند یک تصویر، پیام تبلیغاتی، شعار یا متن باشد که بیننده را به مهمترین اطلاعاتی که برای برقراری ارتباط نیاز دارد هدایت می کند.
تعادل را حفظ کنید
با یک طرح متعادل و یکپارچه، اطلاعات را به آسانی به مخاطب منتقل کنید. با یک طرح شلوغ مردم را از تماشای تراکت خود محروم می کنید. به مواردی مانند تراز، فاصله و تعادل بین متن و تصویر توجه کنید. این موارد تفاوت بین یک محصول نهایی خوب و یک طراحی گیج کننده را ایجاد می کنند.
یکی از بزرگترین عوامل در دستیابی به یک طرح متعادل، استفاده درست از فضای سفید است. از فضای خالی به عنوان یک نقشه راه برای حرکت بازدیدکنندگان استفاده کنید این کمک می کند تا چشم به نقطه کانونی و محتوای اصلی هدایت شود. با یک پس زمینه ساده می توانید مطالب خود را در مرکز قرار دهید. از مهمترین اطلاعات در بالای طرح شروع کنید و صفحه را به کمترین اطلاعات مهم انتقال دهید.
اطلاعات را سازماندهی و اولویت بندی کنید
پس از تصمیمگیری در مورد این که چه اطلاعاتی برای طراحی در نظر گرفته شده، وقت آن است که متن را به گونهای سازماندهی کنید که بسیار آسان، قابل خواندن باشند.
در پایان ذکر این نکته الزامی است که پس از اتمام طراحی حرفهای تراکت خود ار چگونگی چاپ آن غافل نمانید چرا که چاپ بدون کیفیت میتواند به راحتی تمامی زحمات شما را از بین ببرد.
در این میان مجموعه "چاپ خانا"به عنوان یک مجموعه پیشرو در عرصه چاپ و طراحی آنلاین محصولات چاپی، با برخورداری از دستگاههای چاپ افست و دیجیتال بهروز، افراد متخصص و سیستم هوشمند ثبت سفارش آنلاین، برای مشتریان عزیز خود بستری را تحت عنوان ابزار طراحی آنلاین "چاپ خانا"فراهم کرده است تا به سادگی بتوانند محصولات چاپی مختلفی همچون تراکت، سربرگ، کارت ویزیت، کارت دعوت و پستال و … را بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت آنلاین طراحی و چاپ کنند. به بیان سادهتر در این نرم افزار آنلاین شما میتوانید طرح مورد نظر خود را از میان طرحهای بسیار متنوع و جذاب و رایگان انتخاب کرده و پس از ویرایش آن مطابق با اطلاعات شخصی، طرح شخصیسازی شده را از همان محیط آنلاین برای چاپ با کیفیت توسط این مجموعه ارسال کنید و در پایان محصول چاپ شده خود را در آدرس مورد نظر تحویل بگیرید.