پشتیبانی چاپخانا
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
بروشور ابزاری عالی برای توسعه روابط عمومی، آگاهی از برند، تبلیغات و فروش بیشتر است. بسیاری از کسبوکارها از این سبک تبلیغات چاپی برای رسیدن به اهداف خاص خود استفاده میکنند. یک بروشور جذاب و موثر میتواند تاثیر بالایی بر مخاطبان کسبوکار شما داشته باشد، و روشی عالی برای رسیدن به اهداف تجاری شما باشد. در این مقاله میخواهیم شما را با ویژگیهای انواع بروشور و تناسب آن با نوع کسبوکارتان آشنا کنیم و به سوال کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟ پاسخ دهیم.
بروشور نوعی ابزار اطلاعرسانی و تبلیغاتی متکی بر صنعت چاپ است که از آن تحت عنوان یک واژه فرانسوی به معنای “دوختن” یاد میشود؛ مبدأ پیدایش این سبک طراحی و چاپ نیز قرن هجدهم میلادی و کشور فرانسه بوده است. مدل بروشور بر مبنای روش تا زدن، به انواع مختلفی تقسیمبندی میشود. از جمله میتوان به تای کلاسیک فرانسوی، دو لت معمولی، سه لت دروازهای، چهار لت دو دروازهای، سه لت آکاردئونی و چهار لت آکاردئونی اشاره کرد.
در تقسیمبندی دیگری، بروشورها بر مبنای جنس کاغذ به انواع مختلفی تقسیم میشوند. در این زمینه آنچه مهم است توجه به کیفیت بالا و ضخامت کاغذ بروشور است. در واقع بروشور در زمره محصولات تبلیغاتی لوکس قرار دارد و باید جنسی مرغوبتر از محصولاتی همچون تراکت داشته باشد. بهطور کلی کاغذهای گلاسه با گرماژ بالا و یا سایر کاغذهای با کیفیت و ضخیم، انتخاب مناسبی برای چاپ بروشور است.
تصمیمگیری در این مورد به هدف شما از چاپ بروشور، حوزه فعالیت شما، موضوع بروشور، روش درج اطلاعات و بودجه در نظر گرفته شده بستگی دارد. یک مدل بروشور عالی برای کسب و کار شما، بروشوری است که توسط مخاطب خوانده شود.
در تشخیص هدف از چاپ بروشور میتوان به اهدافی مثل اطلاعرسانی (مثلا در مورد یک تکنولوژی، روش کار یا خدمت خاص)، معرفی محصول، فروش، لیست قیمت (مثل منوی رستوران) و … اشاره کرد. وقتی توانستید هدف خود را از چاپ بروشور مشخص کنید زمان آن رسیده است که به حوزه فعالیت خود توجه نمایید. این موضوع بسیار سلیقهای است؛ اما به طور کلی برای کسبوکارهایی مانند یک شرکت ساختمانی، بروشورهای آکاردئونی پیشنهاد مناسبی است. در حالی که برای کسبوکارهایی مانند کافهها و رستورانها، یا معرفی یک گالری هنری یا یک نمایش موزیکال و موارد مشابه، بروشورهای دروازهای، گزینههای جذابتری بهنظر میرسند.