+

پشتیبانی چاپخانا

+

پشتیبانی چاپخانا

سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

روش طراحی چاپ استند

21 آبان 1402

اصول طراحی چاپ استند یکی از موارد مهم در بازاریابی و تبلیغات است که بسیاری از کسب و کارها به آن توجهی ندارند. استند به عنوان یک روش تبلیغاتی دائم و یکی از راه های برند سازی اقتصادی در دنیا شناخته می شود. در نتیجه استفاده بهینه و صحیح از آن می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش بازدهی فروش و ارائه خدمات کسب و کارها داشته باشد. اما سوال! اصول طراحی چاپ استند به چه معناست؟ طراحی مناسب و چاپ با کیفیت استند موجب می شود توجه مخاطبان بیش از پیش به اطلاعات درج شده در استند جلب شود. جهت طراحی چاپ استند ایده آل، ابتدا باید تمام نکات حائز اهمیت رعایت شود. امروز در  سامانه سفارش آنلاین چاپ و طراحی "چاپخانا"قصد داریم به نکات مهم و روش های اساسی در افزایش کیفیت طراحی چاپ استند بپردازیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

تصاویر باکیفیت

یکی از اصول طراحی چاپ استند، استفاده از تصاویر باکیفیت و اختصاصی است. استند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نسبتا بزرگ شناخته می شود. یکی از محبوب ترین ابعاد آن 200*90 سانتی متر است. در نتیجه فضای زیادی جهت تبلیغات و برندسازی در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. استفاده از تصاویر باکیفیت و اختصاصی موجب می شود توجه مخاطبان ابتدا به تصویر و سپس به مطالب درج شده در استند جلب شود. علاوه بر این، تصاویر اختصاصی می توانند با کسب و کار و خدمات ارائه شده ارتباط داشته باشند. برای مثال، استفاده از تصاویر جعبه ابزار در استندهای مرتبط با کسب و کارهای ابزار و یراق گزینه بسیار مناسبی تلقی می شود.

استفاده از لوگو

اگر قصد دارید در وهله اول برند سازی کسب و کار خودتان را در پیش بگیرید، استفاده از لوگو در بالاترین قسمت استند یکی از نکات طراحی چاپ استند به حساب می آید. قرارگیری لوگوی کسب و کار در بالاترین قسمت استند موجب می شود اولین موضوعی که در ذهن مخاطبان شکل بگیرد، لوگوی اختصاصی شرکت شما باشد. این موضوع در بلند مدت موجب برند سازی و شناخته شدن کسب و کارها خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر هدف شما برند سازی نباشد، همواره از لوگو در داخل استند استفاده کنید. در این شرایط می توانید بخش کوچکتری از استند را به لوگو اختصاص دهید.

درج اطلاعات تماس؛ مهم ترین اصول طراحی چاپ استند

استند به عنوان یک وسیله تبلیغات دائمی به راحتی جابجایی می شود. درست است که استند اغلب در محیط کسب و کار و یا نمایشگاه های بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد، اما در بسیاری از موارد استندهای تبلیغاتی خارج از محدوده شرکت نیز استفاده می شوند. در حقیقت، امروزه بسیاری از کسب و کارها استندهای تبلیغاتی خود را با پرداخت بهای آن، در مراکز پر رفت و آمد نظیر فروشگاه ها قرار می دهند. در این شرایط اگر مخاطبان پس از مطالعه استند، علاقه مند به خرید و یا استفاده از خدمات کسب و کار باشند، باید چگونه با شرکت مربوطه ارتباط بگیرند؟

پاسخ بسیار ساده است. درج اطلاعات تماس و راه های ارتباطی مختلف در استند یکی از مهم ترین اصول طراحی چاپ استند محسوب می شود. توصیه می شود که راه های ارتباطی متعددی برای مخاطبان ایجاد کنید و به سرعت پاسخگو نیازهای آن ها باشید. اطلاعات تماس معمولا در قسمت پایین استند درج می شوند. زیرا، مخاطبان پس از مطالعه استند تصمیم خواهند گرفت که نیازمند خدمات و محصولات شما هستند یا خیر.

مطالب را به صورت خلاصه و ساده بیان کنید

یکی از بخش های مهم تشکیل دهنده استند، مطالب و اطلاعات درج شده در آن است. کسب و کارها با درج اطلاعات جامع و کافی در رابطه با خدمات و محصولات، مخاطبان را با کسب و کار خود آشنا می کنند. بسیاری از استندهای موجود در شرکت ها به ویژگی ها و حوزه کاری شرکت و به طور کلی معرفی کسب و کار خود به مخاطبان می پردازند. این روش از طراحی چاپ استند تمرکز ویژه ای برروی برند سازی دارد. از سوی دیگر، برخی دیگر از استندها با هدف معرفی محصولات و خدمات در مراکز شلوغ نصب می شوند. این دسته از استندها عموما جهت تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند. اما موضوع مهمی که در رابطه با هر دو شیوه استفاده از استند وجود دارد، این است که مطالب درج شده در آن باید به صورت جامع، خوانا و ساده باشند.

نوع فونت نوشته، رنگ آن و زبان ساده موجب می شود مخاطبان به ساده ترین شکل ممکن با خدمات و محصولات کسب و کار آشنا شوند. ذکر ویژگی ها و امکانات نیز یکی از نکات مهم در طراحی و چاپ استند به حساب می آید. در نتیجه، از متون بلند و طرز بیان پیچیده استفاده نکنید. زیرا، تبلیغات و برند سازی به شیوه استند باید به صورت خلاصه و جامع صورت بگیرد. علت این موضوع دیده شدن بیشتر استند توسط مخاطبان است. در این شرایط، مخاطبان رهگذر نیز فرصت کافی جهت مطالعه استند را دارند. جهت تبلیغات مطالب کامل تر و دقیق تر، چاپ و چاپ کاتالوگ گزینه های بهتری محسوب می شوند.

تنظیم نور و توجه به تناژ رنگ؛ حائز اهمیت در طراحی چاپ استند

شما باید در مورد رنگ بیسیک طراحی خود به طور محتاط برخورد کنید؛ زیرا تم پس زمینه و رنگ طراحی شما باید با تصاویر و رنگ سازمانی شما همخوانی داشته باشد. استفاده از یکسری رنگ ها مانند قرمز بسیار مخاطب را به خود جلب می کند. برای انتقال یکسری مطالب مهم سعی کنید از رنگ های روشن مانند زرد استفاده نکنید. استفاده از رنگ های روشن برای انتقال پیام خوب عمل نمی کنند در نتیجه انتخاب رنگ در طراحی استند به شما بسیار می تواند کمک کند. اگر مطالبی در خصوص روانشناسی رنگ ها بخوانید به شما در طراحی برند بسیار کمک می کنند.