پشتیبانی چاپخانا
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
تاثیر تبلیغات انلاین بر فروش یکی از موارد حائز اهمیت در بازاریابی است که بسیاری از کسب و کارها از آن غافل هستند. تبلیغ، همواره بخش جدانشدنی از درآمد و افزایش بازار فروش است که در سراسر دنیا به عنوان روشی ایده آل مورد استفاده قرار می گیرد. تبلیغات و بازاریابی به روش های مختلفی انجام می شوند و امروزه تبلیغات آنلاین بهترین روش ممکن برای کسب و کارها هستند. تاثیر تبلیغات بر فروش برای همه کسب و کارها ثابت شده است. به همین دلیل، برندهای معتبر پس از موفقیت، همواره بخش قابل توجهی از درآمد خود را به تبلیغات اختصاص می دهند. امروز در مجله قصد داریم به 7 تاثیر تبلیغات آنلاین بر فروش بپردازیم؛ در ادامه با سامانه سفارش آنلاین طراحی و چاپ "چاپخانا" همراه باشید.
یکی موارد حائز اهمیت در تاثیر تبلیغات انلاین بر فروش، دسترسی کامل به آمار و ارقام است. در بسیاری از تبلیغات میزان بازدهی و تعداد مشتریان جذب شده از طریق آن به صورت کامل قابل سنجش نیست. این درحالی است که تبلیغات آنلاین به صورت نمودار تعداد دقیق فروش، مشتریان جدید و مقدار سرمایه بازگردانده شده از تبلیغات را به کارفرما نشان می دهد. همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت تبلیغات آنلاین در میان کسب و کارها است. علاوه بر این، وجود آمار دقیق می تواند به نحوه برنامه ریزی و تغیر چشم اندازهای کسب و کار کمک بسیار زیاد بکند. زیرا، پس از دریافت اولین آمار کارفرما می تواند تشخیص دهد که تبلیغات برای او تاثیر مثبت دارند و یا باید به روش دیگری تبلیغات خود را انجام دهد.
دیده شدن تبلیغات مهم ترین و تاثیرگذارترین مورد در تبلیغات محسوب می شود. چرا که کسب و کارها بر اساس میزان مخاطب و دیده شدن تبلیغات مجاب به انجام آن می شوند. یکی از تاثیرات تبلیغات انلاین بر فروش، آمار دقیق مخاطبان هدف است. برای مثال، تبلیغات اینستاگرام و یا تبلیغات بنری در وب سایت ها نمونه ایده آلی جهت تبلیغات اینترنتی به حساب می آیند.
تعداد بازدید کنندگان روزانه وب سایت و یا استوری های اینستاگرام به صورت کامل و دقیق مشخص است. در حقیقت، تعداد همین بازدیدها قیمت تبلیغات را مشخص می کنند. با استفاده از این روش، کسب و کارها می توانند تصمیم گیری بهتر و دقیق تری داشته باشند. در ثانی، پس از اتمام دوره تبلیغات، آمار دیده شدن تبلیغ به صورت کامل مشخص است. در نتیجه کارفرما می تواند تجزیه و تحلیل کند که آیا تبلیغ وی پس از این تعداد بازدید چه مقدار بازدهی مثبت دارد.
بازار هدف همواره مهم ترین ویژگی تبلیغات است. امروزه، روش های تبلیغات بسیار زیادی هستند که بدون در نظر گرفتن بازار هدف انجام می شوند. این تبلیغات شاید ارزان قیمت باشند اما هیچ تاثیر مثبتی در افزایش فروش کسب و کارها نخواهند داشت و عملا بی تاثیر هستند. برای مثال، تبلیغات به روش ایمیل مارکتینگ، در صورتی که بازار هدف مشخصی نداشته باشند، بی تاثیر هستند. در حقیقت، وجود بازار هدف موجب افزایش قیمت این روش های تبلیغاتی می شود. یعنی، ایمیل مارکتینگ به همراه بازار هدف چیزی حدود 5 برابر هزینه بیشتری نسبت به ایمیل مارکتینگ بدون بازار هدف دارد. در واقع، بازار هدف شامل مخاطبان و مشتریانی می شود که نوع محصولات و خدمات کسب و کار شما برای آن ها جذاب است و در گذشته از این محصولات و خدمات استفاده کرده اند.
تشخیص بازار هدف و مرتب کردن آن ها بر اساس دسته بندی های مختلف، یکی از وظایف اصلی تبلیغات آنلاین است که توسط تعدادی از وب سایت های فروش تبلیغات انجام می شود. مشخص بودن بازار هدف به شما کمک می کند که محصولات خودتان را برای مخاطبان، مشتریان و شرکت هایی ارسال کنید که تمایل به خرید و استفاده از خدمات شما را دارند. در نتیجه، اگر بدون مشخص کردن بازار هدف و تنها به علت اقتصادی تر بودن هزینه ها تبلیغات کنید، تاثیر چشم گیری از آن نخواهید گرفت. زیرا، تبلیغات شما اغلب برای افرادی ارسال می شود که حتی به تبلیغات شما نگاه نمی کنند. ممکن است گروه سنی اشتباهی را انتخاب کنید و یا حتی جنسیت افراد تاثیر بسیار بر روی بازار هدف تبلیغات دارند.
تعداد زیاد کاربران تاثیر تبلیغات انلاین بر فروش را بیش از پیش افزایش می دهد. این ویژگی در سال های اخیر به شدت رو به افزایش است. زیرا، بسیاری از افراد جامعه ترجیح می دهند بدون مراجعه حضوری و تنها به وسیله گوشی های هوشمند محصولات و خدمات مورد نظرشان را دریافت کنند. تعداد زیاد کاربران در فضای اینترنت موجب می شود که بازدهی تبلیغات انلاین بیش از پیش تاثیرگذار باشد.
بسیاری از کسب و کارها بر این باورند که هزینه تبلیغات آنلاین اقتصادی نیست. اما این تصور کاملا اشتباه است. برای درک موضوع بهتر است مثالی بزنیم، هزینه تبلیغات در تلوزیون برای یک تبلیغ 10 ثانیه ای چیزی حدود 1 تا 2.5 میلیارد تومان هزینه دارد. نصب بیلبورد در نقاط پر رفت و آمد شهر نیز از 10 میلیارد تومان روبه بالا شروع می شود. این تبلیغات بدون بازار هدف، بدون آمار دقیق و تنها با عنوان برند سازی انجام می شوند.
در مقابل، هزینه تبلیغاتی همچون ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، تبلیغات اینستاگرام و… در اغلب موارد از 100 میلیون تومان نیز کمتر است. این در حالی است که جامعه آماری، بازار هدف و برند سازی نیز برای کسب و کار انجام می دهد. هدف از این مقایسه، برتری تبلیغات اینترنتی نسبت به هیچ یک از روش های تبلیغاتی نیست، بلکه هدف از این قیاس تنها برآورد هزینه ها و اثبات اقتصادی بودن تبلیغات اینترنتی است.
یکی از موارد حائر اهمیت در تبلیغات انلاین، خلاقیت بالا و عدم وجود محدودیت های شدید است. در فضای مجازی محدودیت های زیادی همانند دیگر روش های تبلیغاتی سر راه کسب و کارها قرار ندارد. همین موضوع موجب می شود که خلاقیت در تبلیغات بسیار چشم گیر باشد. درحال حاضر، بسیاری از کسب و کارها از تبلیغات انلاین استفاده می کنند، اما برگ برنده تنها در دستان برندهایی است که خلاقیت دارند.
شناخت نیازهای کاربر بسیار اهمیت دارد و براساس آنها باید تبلیغات را توسعه داد. به همین منظور نباید بدون تفکر قبلی تبلیغ نمود چرا که تبلیغات بسیار هزینه بر بوده و نمی توان با قیمت پایین آن را تغییر داد. اما در تبلیغات اینترنتی به این شکل نیست. در تبلیغات آنلاین شما این امکان را دارید که بر اساس نیاز کاربر و به راحتی سفارش تبلیغ دهید و چنانچه به هدف مورد نظر خود دست نیافتید آن را تغییر دهید. در تبلیغات آنلاین می توان مشتریان را به صورت جدا دسته بندی کرد و تبلیغ منحصر به فرد و مطابق با نیاز آنها را ارسال نمود. بنابراین بدین شکل تبلیغات آنلاین در سطح وسیع و در پلتفرم های مختلفی قابل مشاهده خواهد بود.