چند نمونه از بهترین بسته بندی های معروف جهان
6 اردیبهشت 1404بهترین بسته بندی های معروف جهان را بشناسید
چگونه برندهای معروف توانستهاند از مرزهای جغرافیایی خود بگذرند و چنین جایگاه باشکوهی را در جهان کسب کنند؟ پاسخ به این سوال دشوار است؛ چرا که عوامل مختلفی در شهرت و محبوبیت این برندها نقش دارند. اما اجازه دهید یک نکته کلیدی و فوقالعاده مهم را با شما در میان بگذاریم. طراحی بستهبندی یکی از عوامل قدرتمند و ضروری است که توانسته به سهم خود، این برندها را در رتبههای برتر نگه دارد. بسته بندی های معروف جهان، قصهپردازهایی هستند که داستان برند را با شیوایی و بلاغتی مثالزدنی برای مردم تعریف میکنند.
چرا برندهای معروف روی بستهبندی سرمایهگذاری میکنند؟
همواره یک بستهبندی خوب از محصول و یک بستهبندی عالی از برند محافظت میکند. بستهبندی چیزی فراتر از نگهداری و حمل محصول است. جعبهها میتوانند در سکوت، صدای رسای برند خود را بهگوش مردم برسانند. آنها مانند یک بازاریاب کارکشته، مردم را به خرید محصول تشویق میکنند. بسته بندی های معروف جهان مانند یک شاخص کنترل کیفیت محصول عمل میکنند. مشتری با دیدن این بستهبندیها پی میبرد که بهترین محصولات برند، در انتظار خرید او است. یک بستهبندی اصولی و خلاقانه میتواند شکوه و عظمت برند را به مردم ثابت کند.
10 مورد از برترینهای صنعت بستهبندی جهان
طراحی بستهبندی یک هنر با ارزش است که اگر با جاهطلبی ترکیب شود؛ قدرت برند را افزایش خواهد داد. مردم با دیدن بستهبندی های معروف جهان، بلافاصله نام برند را در ذهن خود تداعی میکنند. این همان رویایی است که برای بسیاری از برندهای معروف، به یک تجربه لذتبخش تبدیل شده است. شاید برای شما هم سوال باشد که این برندها چه نکاتی را رعایت کردهاند که این گونه در جهان شناخته شدهاند. در این بخش شما را با 10 مورد از بستهبندی معروف جهان آشنا میکنیم تا به بخشی از پاسخ سوال خود برسید.
1- بستهبندی ماکارون لادوره؛ ترکیبی از رویا و واقعیت
یکی از با احساسترین بستهبندی های معروف جهان، بستهبندی ماکارون این برند پاریسی است. این بستهبندی، زیبایی و سنت کشور پاریس را درهم آمیخته است و یک تابلوی هنری را به مشتری هدیه میدهد. جعبه ماکارون لادوره مانند یک تابلوی نقاشی نفیس است که هر مخاطبی را میخکوب خود خواهد کرد. در این بستهبندی از رنگهای پاستلی استفاده میشود که یادآور مد، اشتیاق و لطافت است. تماشای این جعبهها، برای لحظاتی مشتریها را از زمان حال جدا میکند و آنها را به خیابانهای شورانگیز پاریس میکشاند. ترکیب کیفیت عالی ماکارونهای و بستهبندیهای رویایی آن، مهمترین عامل محبوبیت لادوره است.
2- بستهبندی مک دونالد؛ اشتیاق و اشتها
برند مک دونالد هوشمندانه از رنگهای قرمز و زرد برای طراحی بستهبندیهای خود استفاده کرده است. این رنگها هیجان و اشتیاق را به مشتریهای مک دونالد تزریق میکند تا اشتهای آنها را برانگیزد. طراحی بستهبندیهای مک دونالد در عین سادگی، بسیار جسورانه است. برای هر منو غذایی مک دونالد، یک بستهبندی بهخصوص طراحی میشود که هرکدام داستان برند را بیان میکنند. مک دونالد میخواهد هویت برند را از طریق بستهبندیهای خود به نمایش بگذارد. نگاه مک دونالد به آینده است و به همین دلیل بستهبندیهای مینیمال خود را شاد و انرژیبخش طراحی میکند.
3- بستهبندی تابلرون؛ هرمهای شیرین
تولید شکلاتهای هرمیشکل در زمان خود یک ایده نامعمول بود اما توانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. بسیاری معتقدند خالق این شکلاتها، فرم آن را بر اساس کوههای تنومند سوئیس طراحی کرده است. بستهبندی این شکلات مطابق با ابعاد و فرم محصول طراحی شده است. همین امر باعث شد که بستهبندی تابلرون، از بستهبندی سایر شکلاتها متمایز شود. طعم فوقالعاده شکلات در کنار بستهبندی که استواری کوه را در ذهن تداعی میکند به شهرت این برند دامن زد. بستهبندی تابلرون، ابعاد و گرم شکلات را بهخوبی نمایش میدهد. مشتری بدون زحمت میتواند جزییات و اطلاعات مهم این شکلات را دریافت کند.
4- پرینگلز؛ انقلاب بزرگ در صنعت بستهبندی چیپس
محال است به فروشگاه سر بزنید و بستهبندیهای رنگی-استوانهای پرینگلز توجه شما را به خود جلب نکند. در دورانی که اسنکها و چیپسها در بستهبندیهای پاکتی طراحی میشدند، پرینگلز با بستهبندی استوانهای انقلابی بزرگ بهپا کرد. پرینگلز از هنجارهای طراحیهای سنتی فاصله گرفت و یک ایده نو ایجاد کرد. این بستهبندیها فرم اولیه چیپس و تازگی آن را بیشتر حفظ میکنند. از طرفی ساختار جعبهها بهگونهای است که پساز تمامشدن محتویات، از جعبه میتوان برای نگهداری وسایل کوچک استفاده کرد.
رنگ بستهبندیهای پرینگلز به طعم چیپسها بستگی دارد. طعم اصلی این چیپس که مزهدارشده با نمک است بهرنگ قرمز عرضه میشود. جعبه چیپسهایی با طعم خامه ترش و پیاز به رنگ سبز است. طعم دودی کباب تگزاس بهرنگ بنفش، طعم پیتزا به رنگ سفید و طعم پنیر چدار، زرد و نارنجی است. استفاده از این رنگهای شاداب و متناسب با طعم محصول، چشمهای بسیاری را به سمت خود خیره خواهد کرد.
5- بستهبندی جواهرات تیفانی؛ درخشش و انحصار
با دیدن رنگ آبی بستهبندیهای جواهرات، بلافاصله متوجه خواهید شد که برند تیفانی آن را طراحی کرده است. بسیاری معتقدند که برای طراحی این جعبهها از جواهرات فیروزهای الهام گرفته شده است. بستهبندیهای تیفانی ظرافت و تجمل را ذهن تداعی میکنند. این بستهبندیهای خاص آبیرنگ، احساس جوانی و شادابی را به مشتریهای خود میبخشند. تیفانی به مرور زمان یک روبان ساتن سفید نیز بهمنزله یک ارزش افزوده به بستهبندی خود اضافه کرد. در حال حاضر جعبههای تیفانی بههمراه یک کیسه آبی جیر و یک کیسه کاغذی نیز عرضه میشوند.
6- بستهبندی دیور؛ سادگی یک تجمل
صحبت از بستهبندی دیور که میشود سادگی و تمرکز بر لوگو همواره حرف اول را میزند. اگرچه دیور یک برند بسیار لوکس است اما سادگی را یک ابزار قدرتمند میبیند. در حقیقت این اصل که برندهای خاص به فریادزدن احتیاجی ندارند، درباره دیور صدق میکند. سطح سفید بستهبندی و لوگو مشکی دیور، به نمادی از این برند تبدیل شده است. بستهبندی محصولات زنانه دیور به رنگ سفید با لوگوی مشکی است. بستهبندیهای مردانه اما از رنگ مشکی برخوردارند که لوگو با رنگی متفاوت و درخشندگی کمتر روی جعبه چاپ میشود.
7- بستهبندی اپل؛ نمادی از مدرنیته و مینیمالیست
یکی از بسته بندی های معروف جهان، جعبههای اپل است. مشتریها از یک برند لوکس، بستهبندیهای خاص و ممتاز را انتظار دارند. اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست. بستهبندی محصولات اپل سبک، هوشمند و بههم پیوسته است. این امر بهخوبی پیچیدگی محصولات اپل را نمایش میدهد. اپل محصولات خود را در یک بستهبندی محکم قرار میدهد تا امنیت کالا حفظ شود. اپل یک تجربه جعبهگشایی آهسته و در عین حال هیجانانگیز را به شما هدیه میدهد. علت این موضوع به ساختار جعبهها مربوط میشود که از پیچیدگی و دقت بالایی برخوردار هستند.
8- بستهبندی لویی ویتون؛ سطح بالای حفاظت و لوکسبودن
بستهبندیهای لویی ویتون به محافظ برتر معروف هستند. بستهبندی این برند دارای سه لایه است که ایمنی محصولات را بهخوبی تضمین خواهد کرد. رنگ پکیجینگ این برند زعفرانی و لوگو آن بهرنگ آبی است. بیایید شما را با بستهبندی کیفهای این برند آشنا کنیم. مشتری خرید خود را در یک بگ مقوایی محکم دریافت میکند. در این بگ، یک بستهبندی محکم و مقاوم وجود دارد. پساز بازکردن این بستهبندی، مشتری با یک کیف پارچهای روبهرو میشود. درون این کیف پارچهای، کیف برند لویی ویتون قرار دارد. این برند از محصولات خود بهشیوهای امن و لوکس محافظت میکند.
9- بستهبندی شنل؛ ترکیبی از ظرافت و سادگی
هیچچیز مانند بستهبندیهای سیاه و سفید شنل از پیچیدگی طرحهای کلاسیک صحبت نمیکند. بستهبندیهای شنل نشاندهنده یک فرآیند برندسازی لوکس است که در عین حال به ظرافت و سادگی نیز پایبند میماند. در طول زمان مدل طراحی ظریف و مینیمالیستی بستهبندیهای عطر شنل در عین پیروی از مد، دستنخورده باقی مانده است. آنها تلاش کردهاند که بستهبندی برند را در عین سادگی شیک نگه دارند. همین امر باعث شده است که جعبههای شنل به یکی از بسته بندی های معروف جهان تبدیل شود.
10- بستهبندی گوچی؛ تعهد به محیط زیست
بستهبندیهای این برند لوکس ایتالیایی کاملا سازگار با محیط زیست و به قوانین این حوزه پایبند است. گوچی در بستهبندیهای خود هوشمندانه از برشزدن استفاده میکند و اشکالی زیبا و بدیع را پدید میآورد. برای درج لوگو، گوچی از مهروموم و فویل فلزی استفاده میکند. یک جعبه سیاه و سفید مینیمال ظریف که با یک فونت امضاء شده است، گوچی را در ذهن متبادر میکند. گوچی همچنین جعبههای مثلثیشکلی تولید کرده است که اگر در کنار هم قرار بگیرند؛ یک مربع را شکل میدهند. این موضوع باعث میشود که بستهبندیهای بیشتری را بتوان در کامیونهای باربری حمل کرد.
مهمترین ویژگیهای بسته بندی های معروف جهان
برندهای معتبر و مشهور مسیری طولانی را طی کردهاند تا توانستهاند به محبوبیت امروز خود دست پیدا کنند. یکی از عوامل مهم در افزایش این محبوبیت و شهرت، طراحی بستهبندیهای خاص و کاربردی است. برندهای معتبر برای طراحی و چاپ بستهبندی با تیمهای متخصص و قدرتمند مشورت میکنند تا بتوانند بهترینها را ارائه دهند.