+

پشتیبانی چاپخانا

+

پشتیبانی چاپخانا

سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

اصلی ترین تفاوت بین تراکت و بروشور

12 دی 1402

امروزه با گسترش صنعت چاپ، بسیاری از کسب‌وکارها از انواع روش‌های تبلیغات چاپی جهت معرفی و برندینگ محصولات یا خدمات استفاده می‌کنند که می‌توان به مهمترین آنها یعنی بروشور و تراکت اشاره کرد.  در ادامه با تفاوت میان تراکت و بروشور بیشتر آشنا خواهید شد.

تراکت (flyer) برای معرفی محصولات یا خدمات و انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد ومعمولاً در اندازه و سایز کوچکتری نسبت به بروشور طراحی شده و در اماکن عمومی توزیع می‌گردد.

بروشور (brochure) درسایز بزرگتری نسبت به تراکت چاپ می‌شود و معمولاً به عنوان راهنما، اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا مشتری بتواند محصول مورد نیاز خود را انتخاب کند.

نحوه استفاده و کاربرد، اندازه و سایز، حجم و نوع محتوا و نحوه توزیع از تفاوت‌های اساسی میان تراکت و بروشور می‌باشند که نیاز است قبل از هر گونه اقدامی جهت طراحی و چاپ تراکت یا بروشور در نظر گرفته شوند. ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم به بررسی این تفاوتها بپردازیم.

تقاوت تراکت و بروشور

تفاوت درنحوه استفاده و کاربرد

تراکت معمولاً تک برگ و شامل یک پیام کوتاه تبلیغاتی می‌باشد، این در حالی است که بروشور شامل چند لت (به هر بخشی که بعد از تاکردن یک برگه به وجود می‌آید.) بوده و اطلاعاتی را جهت راهنمائی محصولات یا خدمات ارائه می‌دهد.

تفاوت در اندازه و سایز

تراکت و بروشور تفاوت چشمگیری در اندازه و سایز ندارند؛ معمولا تراکت در اندازه A5 و جهت انجام تبلیغات و بروشور در اندازه A4 و به عنوان راهنمای محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.


تفاوت درحجم و نوع محتوا

همان‌طور که اشاره شد تراکت در اندازه‌های کوچکتری نسبت به بروشور طراحی می‌گردد به همین دلیل امکان درج محتوای کمتری به هنگام طراحی تراکت وجود دارد. محتوایی که داخل تراکت درج می‌گردد حاوی یک پیام کوتاه تبلیغاتی است که هرچقدر این پیام بیانی شفاف داشته باشد مشتری را یک قدم به فروش نزدیک‌تر می‌کند. این در حالی است که می‌توان حجم بیشتری از محتوا را بر روی بروشور درج کرد و به همین دلیل بروشورها به عنوان راهنمای معرفی محصولات یا خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند.


تفاوت در نحوه توزیع

تراکت یکی از روش‌های تبلیغاتی است که با انتقال پیام به مخاطب هدف، می‌تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. افزایش تعداد مشتریان بالفعل، باعث افزایش میزان فروش ‌و درآمد می‌شود. گاهی ممکن است که مخاطبان هدف عموم مردم باشند و گاهی ممکن است که آنها را بتوان از نظر جنسیت، سن، میزان تحصیلات و … دسته‌بندی کرد.

استفاده از بروشور به مشتریان کمک می‌کند که بتوانند با نحوه استفاده از محصولات یا خدمات آشنا شوند به همین منظور معمولاً بروشور در جعبه‌ای که محصولات قرار می‌گیرند یا هنگام معرفی خدمات به مشتریان ارائه می‌گردد تا مشتریان پس از مطالعه آن بتوانند با نحوه کاربرد محصولات یا خدمات آن کسب‌وکار آشنا شوند.