+

پشتیبانی چاپخانا

+

پشتیبانی چاپخانا

سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

اهمیت انتخاب فونت مناسب برای کارت ویزیت

20 آبان 1402

یکی از موضوعات مهمی که در چاپ کارت ویزیت مورد توجه قرار نمی گیرد، انتخاب فونت های مناسب کارت ویزیت است. شاید برای شما هم سوال باشد که انتخاب فونت های مناسب کارت ویزیت چه اهمیتی دارند؟ کارت ویزیت نماد و معرف کسب و کار شماست، در نتیجه باید به بهترین شکل ممکن به چاپ برسد. اغلب کسب و کارها هزینه و زمان زیادی را به طراحی و کیفیت کاغذ کارت ویزیت اختصاص می دهند، اما از اهمیت انتخاب فونت غافل می شوند. فونت مناسب در طراحی کارت ویزیت بسیار حائز اهمیت است و دو ویژگی موثر دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم با اهمیت انتخاب فونت در کارت ویزیت آشنا شویم؛ با چاپخانا همراه باشید.

اهمیت انتخاب فونت های مناسب کارت ویزیت

همانطور که در پاراگراف اول اشاره کردیم، انتخاب فونت در کارت ویزیت از دو جنبه حائز اهمیت است. در وهله اول، فونت انتخابی باید به خوبی توجه مخاطبان را جلب و آن ها را به مطالعه کارت ویزیت مجاب کند. در وهله دوم، فونت انتخاب شده در چاپ کارت ویزیت باید به راحتی برای تمام افراد قابل خواندن باشد. زیرا، بخشی از مخاطبان کارت ویزیت، در محدوده سنی بیش از 35 سال قرار دارند و ممکن است با افزایش سن، مطالعه فونت و نوشته ها برای آن ها دشوار باشد. در نتیجه، خوانایی و جلب توجه دو ویژگی حائز اهمیت در انتخاب فونت های مناسب کارت ویزیت محسوب می شوند. توجه به این نکات و رعایت آن ها به کسب و کارها کمک می کند تا در کنار طراحی زیبا، از فونت مناسب و جذاب نیز بهره مند شوند.

بهترین فونت مناسب کارت ویزیت

مدیران و صاحبان کسب و کارها هنگام انتخاب فونت مناسب کارت ویزیت، با تنوع و تعداد بی شماری از فونت ها مواجه می شوند. اما سوال مهم! بهترین فونت مناسب کارت ویزیت چه فونتی است؟ به طور کلی، نمی توان برای همه کسب و کارها و بیزینس های مختلف یک فونت جامع و کامل معرفی کرد. زیرا، انتخاب فونت های مناسب کارت ویزیت به موارد بسیار زیادی وابسته هستند. در نتیجه، ابتدا باید به حوزه کاری، اندازه کارت ویزیت، مقدار متن، رنگ متن و دیگر عوامل موثر در طراحی و چاپ کارت ویزیت دقت کرد. جهت انتخاب بهترین فونت کارت ویزیت، ابتدا لازم است ارتباط مشخصی میان فونت و برند کسب و کار شما وجود داشته باشد.

در قدم بعدی خلاقیت و ایجاد نوآوری تاثیر بسزایی در انتخاب فونت خواهد داشت. شاید در نگاه اول این موضوع کمی زمانبر باشد، اما باید توجه داشته باشید که فونت کارت ویزیت برخلاف دیگر ابزارهای تبلغیاتی نظیر چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور و … قابل تغییر نیست. زیرا چاپ کارت ویزیت برای مدت زمان طولانی (اغلب تا چندین سال) بدون تغییر می ماند. زیرا، این کارت معرف برند شماست و طراحی آن در ذهن مخاطبان شکل گرفته است.

هرگز از فونت های تکراری و معروف استفاده نکنید!

استفاده از فونت های تکراری و معروف در شرایطی که برندهای رقیب از آن ها استفاده کرده اند، پیشنهاد نمی شود. جهت انتخاب فونت های مناسب کارت ویزیت بهتر است با الهام گرفتن از فونت های معروف و اضافه کردن کمی خلاقیت، به دنبال فونت مختص به خودتان باشید. این موضوع تاثیر بسزایی در بازاریابی، جذب مخاطب، تصویر سازی ذهنی و افزایش نرخ تبدیل کسب و کار شما دارد. توجه داشته باشید که انتخاب فونت همانند شمشیر دولبه است. یعنی، استفاده از فونت های تکراری دقیقا به اندازه استفاده از فونت های نامناسب و ناخوانا می تواند به نتیجه نهایی کارت ویزیت صدمه وارد کند. به عبارت دیگر، بهتر است خلاقیت و زمان قابل توجهی را به انتخاب فونت مناسب اختصاص دهید. این موضوع موجب می شود از فونت های ترند شده الهام بگیرید و بدون اشتباه، فونت مناسب برند و کسب وکار خودتان را انتخاب کنید

فونت های رایج در کارت ویزیت فارسی و انگلیسی

فونت های متداول در چاپ کارت ویزیت انگلیسی Arial، Helvetica و Times New Roman هستند. اما این فونت های محبوب را همه جا می بینید. شما می توانید بنا بر ذوق و سلیقه خودتان فونت های دیگر را هم مورد استفاده قرار دهید. یک تغییر کوچک مثل یک فونت منحصر به فرد و خاص می تواند شرکت شما را برجسته تر نشان دهد. فونت های متداول فارسی شامل فونت های بی نازنین، بی هما، ایران سنس و بی یکان هستند که شما می توانید از آنها در چاپ کارت ویزیت خود استفاده کنید. یا همانطور که در مورد فونت های انگلیسی گفته شد، می توانید فونت دلخواه خودتان را انتخاب کنید تا خاص و چشم نواز به نظر برسید.